Szkolne inwestycje

Już miesiąc temu zaczął się rok szkolny, jednak dopiero teraz pogoda pokazuje nam iście jesienne oblicze. Temperatury spadają, za oknami coraz częściej pojawia się deszcz, mgła i szarość. Jest to okres, kiedy bez wątpienia należy powoli rozpoczynać sezon grzewczy. O ile sale nauczania w szkołach nie stanowią specjalnie dużego problemu, o tyle sala gimnastyczna może już sprawić kłopot.

Może wydawać się, że ogrzewanie na sali gimnastycznej nie jest aż tak potrzebne, przecież dzieci i młodzież ruszają się tam, uprawiają sport, a zatem ich organizmy samoczynnie się nagrzewają. Prawda jest jednak taka, że w momencie zaprzestania aktywności fizycznej organizm bardzo szybko ulegnie wychłodzeniu, a to może powodować choroby.

Jak nie trudno zauważyć, hale sportowe to budynki o dużej kubaturze, a zatem ich ogranie może przysporzyć wiele problemów. Jednak, przy zastosowaniu najnowszych rozwiązań grzewczych wcale tak nie będzie. Pisaliśmy już wcześniej o tym, że szkoły kierujące się ekologią powinny korzystać z pieców na ogólnie rozumianą biomasę, z których najwydajniejsze są te na słomę. Przez duże rozmiary sal gimnastycznych obudowanie jej grzejnikami jest bezcelowe. Inwestycja jest kosztowna i niewydajna. W takiej sytuacji najlepiej sprawdzą się nagrzewnice powietrza. Rozprowadzane przez nie ciepłe powietrze bardzo szybko wypełni całe pomieszczenie. Rozwiązanie jest na tyle interesujące, że koszt całej instalacji nie jest specjalnie wysoki. Dodatkowo eksploatacja urządzeń jest niezwykle ekonomiczna, co pozwala na dość duże oszczędności. W takiej sytuacji inwestycja zwróci się w krótkim czasie.

Po takiej inwestycji zarówno dzieci, jak i rodzice nie będą mieli powodów do narzekań. A zaoszczędzone pieniądze z powodzeniem można wykorzystać, na inne sprawy, które jak wiadomo, w szkole mogą wystąpić w każdej chwili.

Pozdrawiamy, Gizex.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>